niedziela, 11 grudnia 2016

Kapelusz

Chyba powinnam do nazwy bloga dopis "głównie zimą". Latem druty w rekach mam sporadycznie, natomiast okres przed zimą jest bardziej intensywny. 
Dzisiaj kapelusz zainspirowany tym cudem
Musiałam pozmieniać trochę przepis bo raz robiłam na drutach okrągłych, dwa włóczką bardzo grubą


W planie była czapka, ale usłyszałam stanowcze NIE wolę kapelusz. 
Kolory jak na zdjęciu, dla ożywienia całości pomarańczowy warkocz, który robiony był oddzielnie. Następnym razem wrobie go od razu, bo zszywanie, wszywanie idzie mi jak krew z nosa. 


Warkocz z 9 oczek według tej metody. Filmik w języku angielskim, ale sprawne oko wyłapie o co chodzi. 

Wybrałam pomarańcz z kilku powodów, jeden żeby było weselej, dwa chciałam powielić element, który się w kapelusiku znalazł, trzy była to jedyna włoczka jaką miałam odpowiedniej grubosci. 

Na zdjeciu poniżej ukryty  pomarańcz, który widać jak kapelusz jest na głowie :) 


Całość wykonana ściegiem dżersejowym-pończoszniczym prawym (same oczka prawe), na brzegu ronda ścieg francuski aby ładnie się składalo w pół (brzeg ronda w kierunku spodniego pomarańczu). 
Prace rozpoczęłam od szydełkowego łancuszka w ilosci oczek jak u Zdzichy 62, pózniej dodałam kolejne 20 i przerabiałam tyle okrążeń ile rzedow w opisie u Zdzichy. Zrobiłam załamanie (francuski ścieg, w moim przypadku był to rzad oczk lewych), kiedy doszłam do odpowiedniej ilości okrążeń odejełam 20 oczek i złożylam rondo na pół przerabiajac po dwa oczka razem (oczka z wcześniejszego lańcuszka i oczka ktore miałam na drucie). Tym sposobem nie musiałam nic zszywać

Na łączeniu warkocza wszyłam szydełkową róże bo bez tego drobnego detalu jakoś nie bardzo mi to wszystko grało. 


Jak zrobić taką róże pokazuje ten film z którego skorzystałam.

Mnie sie kapelusz podoba, osobie, która go otrzymała również a to jest najważniejsze. 




10 komentarzy:

  1. Bardzo mi się to podoba. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny jest ten kapelusz i ja kiedyś również przymierzałam się do tego aby zrobić jakiś własnoręcznie. Niestety zabrakło mi doświadczenia i na planach się skończyło. Na ten moment bardzo cenię sobie nakrycia głowy od https://hatfactory.pl/ i właśnie przede wszystkim z tego sklepu je kupuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie opisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na dobrą sprawę w przypadku nakryć głowy można napisać wiele i tym bardziej jeszcze jeśli je się faktycznie lubi. Moim zdaniem bardzo fajnie napisano w https://promodels.pl/stylowe-polskie-czapki-idealne-na-wiosne/ i jestem zdania, że jak najbardziej stylowe polskie czapki na wiosnę na świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy24 maja, 2020

    Świetny wpis. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy26 maja, 2020

    Myślę, że same kapelusza są bardzo fajne i ja również bardzo je lubię nosić. Dlatego również jak czytałem o kapeluszach kowbojskich https://panitorbalska.com/kapelusze-kowbojskie-jak-z-filmu-daj-sie-poniesc-fantazji/ to również zapragnąłem go posiadać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli chodzi o mnie to ja również jestem wielką zwolenniczką takich nakryć głowy. Muszę przyznać, że również fajnie sprawdza się to jak ktoś nam podpowie jaki kapelusz wybrać. Ja po przeczytaniu wpisu https://www.miastokobiet.pl/kapelusz-damski-%e2%80%92-jak-wybrac-idealny-dla-siebie/ już wiem na jaki kapelusz się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i Twoją opinię ☺

LinkWithin